Galerietip: Maria Roosen in Galerie Fons Welters


In Galerie Fons Welters in Amsterdam is van 19 januari tot en met 2 maart de expositie The Classics te zien met werk van Tom Claassen, Job Koelewijn, Maria Roosen en Berend Strik. Ik ben zelf al tijden fan van het werk van Maria Roosen en ik vond het dan ook fantastisch om een reeks van haar werken naast elkaar te zien. Wat ik zo leuk vind aan haar werk is dat het tegelijkertijd kracht en fragiliteit uitstraalt en je herkent haar werk (en de inherente humor) uit duizenden. En haar asymmetrische borsten zijn natuurlijk ook nog eens sterke feministische statements. Bovendien is dit ook een galerie waar je je meteen op je gemak voelt.

Galerie Fons Welters | Bloemstraat 140 Amsterdam

PS Ik zag onlangs ook werk van haar in de tentoonstelling Vrijheid in Museum de Fundatie, op Art Rotterdam en ik heb zelf ook recentelijk een werk van haar aan mijn eigen collectie toegevoegd :) Foto 3 en foto 4 hieronder zijn respectievelijk op Art Rotterdam en in De Fundatie gemaakt.


Populaire posts